aziegek.reismee.nl

Little !ndia

Voor we in India aankomen hebben we een tussenstop in Kuala Lumpur. Zo eentje waar je U tegen zegt en we hebben dus 15 uur de tijd om deze stad eens een beetje te verkennen. Na een lange rij bij de douane regelen we wat ringitjes en kopen we eerst slippers, want die waren op en het is... zomer!! Dan gaan we op zoek naar de bus die ons naar de stad brengt.

Hoe tof Japan ook was, we zitten nog maar amper in de bus en hebben al weer het idee dat er hier meer avontuur is en we meer op reis zijn. Het is plakkerig warm, er staat een gezellig muziekje aan in de bus, buiten bij de bus staat één of andere wazige blanke in een wit gewaad met een doek op zijn hoofd te spelen op een grote muziektrommel, de locals hebben lol (met of om hem?) en maken dansjes om hem heen, waarvan de nodige foto’s worden gemaakt ;-), de bus vertrekt wanneer ie er zin in heeft of vol zit, dat was ons niet helemaal duidelijk, de buschauffeur heeft gewoon zijn eigen kloffie aan en geen net pak/uniform met pet en witte handschoentjes, scootertjes rijden weer op de snelweg, trapt deze buschauffeur het gaspedaal weer lekker in en zien we grote plantages van palmbomen. Hoewel we in Maleisië zijn, hebben we toch een beetje het gevoel al in India te zijn. Veel mensen zien er Indiaas uit en de bus komt aan in ‘Little India’. Alsof het zo heeft moeten zijn...

We scoren hier dus lekker onze eerste naanbroodjes en curry en na nog wat paracetemol voor Elske gaan we die twee grote bekende torens maar eens zoeken, de Petronas Towers. Deze zijn zo hoog dat we ze amper op de foto krijgen. In ieder geval niet als we ze samen met onze bleke koppies en samengeknepen oogjes tegen de felle zon proberen vast te leggen. Zonder kaartje van de stad en door de een lege accu ook geen google maps, zijn we extra blij met de Maleisische VVV waar we, toevallig tegen aan lopen, en waar we én een kaartje én wat stroom mogen lenen. Zo konden we weer doelgericht op pad richting de Eco trail, want dat was volgens de VVV het vetste. Midden in de stad is namelijk een stuk jungle waar je mooi door heen kan wandelen. Het personeel bij de Eco trail is overigens allemaal Chinees. Niks mis mee, maar als het Chinees Nieuwjaar is, is er ook niemand om de poort van het park open te doen... En laat het nou nog steeds Chinees Nieuwjaar zijn, dat duurt namelijk maar liefst 23 dagen... Maar ook zonder dat parkje vonden we de stad heel groen met de vele verschillende tropische bomen en samen met de warmte gaven die de stad een toch een soort jungle tintje. Ja KL lijkt hoog te scoren in ons lijstje van leefbare miljoenensteden.

Na een paar uur slenteren was het wel duidelijk dat onze net gekochte slippers, 2 voor de prijs van 1.2, geen succes waren ;-) Dus we gingen ook nog maar even langs een paar van de vele shoppingmalls. Helaas geen denderend succes en alle ‘officiële’ teva winkels lijken zelf op trek te zijn. Wel een succes zijn de Chinees nieuwjaar versieringen: grote apen, hele paviljoenen, gouden munten etc. Kosten nog moeite lijken gespaard... Maar hé het is dan ook wel het jaar van de aap. En toen was de dag eigenlijk al weer voorbij. Al met al hebben we niet echt iets gezien voor ons gevoel, maar was het toch een leuk dagje.

Nog snel een hapje eten in little India, voor we weer de bus richting vliegveld pakken, wordt wel een ultra snel hapje eten. We hadden al weinig tijd, maar blijkbaar moesten ze de kip nog vangen voor hij lekker gebraden werd in de tandoor, want het duurde een ‘beetje’ lang voor we ons eten kregen. Normaal niet erg, maar nu hadden we dus nog 5 minuten om onze super lekkere kip snel af te kluiven en de naan in een zakje mee te nemen... Toen rennen naar de bus. Wat natuurlijk niet nodig was, want we waren immers niet meer in Japan, en dan is de kans groot dat de bus te laat vertrekt, hetzij als de bus vol zit of de buschauffeur zin heeft om te vertrekken?! We haalden dus met gemak de bus, maar toen hadden we nog steeds haast om ons vliegtuig te halen en moesten op het vliegveld gewoon verder rennen. Precies op tijd voor het boarden waren we bij de gate en konden we aan onze laatste uurtjes richting India beginnen.

Hoe veel je dan kan typen he, over één dagje ;-) Binnenkort meer over het echte India en vooral het strand aangezien we onszelf hebben getrakteerd op ruim twee weken heerlijke strandvakantie :D Het is zomer, joehoe!

Veel liefs!

Louise Westerhoven

Geniet lekker van jullie strandvakantie. Ik kijk alweer uit naar het volgende reisverslag.

Celine

Zit ik helemaal geïnstalleerd om de komende paar uur jullie nieuwe verhaal te lezen, is het maar een dag verslag. Is dat nou even jammer..! Maar geniet van het lekkere warme weer en de palmbomen :) Ben benieuwd naar de India verhalen.

papa

mooi dagje dus in Little India. veel plezier (avontuur) in het grote India. groetjes

tonny van liempt

Leuk! Weer een verslag van jullie. Ga het snel lezen.
Bedankt en veel reisplezier.
Groetjes ook van Jan
Tonny

Rogier & Elske

Leuk, nu al reacties!!

mama

Leuk zo'n verslagje tussendoor !
Geniet van/in India.
Voorzichtig in de zon Elske!
We kijken weer uit naar jullie volgende belevenissen.
Fijn dat jullie ons steeds mee laten genieten.
liefs van ons

mama

Houden jullie wel de tijd in de gaten????
Onlangs kwam er een winterslaap voorbij, nu weer TWEE weken vakantie.......

Ronaldo

Je moeders heeft keihard gelijk: voorzichtig in de zon elsje, mooie roze ben je ;)

Klinkt weer lekker allemaal, geniet van de welverdiende vakanzi!

Tante Jansje

Hoi Elske en Rogier.
Wens jullie een fijne strand vakantie.
En veel reis plezier in India.

Lieve Groeten Tante Jansje

tonny van Liempt

Leuk verslagje "Little India", kort maar krachtig.
Ik ben erg benieuwd naar jullie India-verslag.
Geniet van jullie strandvakantie en voor daarna heel veel reisplezier in India.
Liefs
Tonny

janny Brinkman

Was er voor gaan zitten Maar het was kort deze keer groetjes en veel reisplezier in India van Tante Janny

toos en vincent

Weer een heel beeldend reisverslag! Heel veer genieten in India!!
groetjes van Vincent en Toos