aziegek.reismee.nl

Visa perikelen, stress en go...

Behalve de aankomst 1 maart in New Delhi is er niet echt iets gepland. Een globale route die vast nog een keer bijgesteld gaat worden. Maar dat die al bijgesteld moest worden voor we waren vertrokken was eigenlijk niet de bedoeling... Op de eerste dag van onze 'vakantie' lazen we ineens de nieuwe visum regels: alleen een visum voor de periode van je ticket en geen meerdere inreismogelijkheden...dat was nou precies wat we niet nodig hadden. We hebben immers lukraak een einddatum gekozen, zodat het ticket het goedkoopst was. Teruggaan waren we voorlopig niet van plan. Maar volgens de nieuwe regels zouden we 16 maart India moeten verlaten. Met onze reisschema's en planningen op zak hebben we maar heel vriendelijk gevraagd of we ietsje langer mochten blijven. Er moest nog wel een lief briefje naar de ambassadeur met het verzoek tot een visum voor 3 maanden en dubbele inreismogelijkheden (anders moesten we Bangladesh overslaan). En dat mocht!! Dus gelukkig hoeven we niet nu al alles om te gooien. Want dan werd het flink puzzelen met het onwijken van de regenseizoenen haha. Die paar dagen regen in Nederland waren er meer dan genoeg voor 2010 wat ons betreft...

Het verhuizen van ál onze spullen, want dat bleken er toch weer veel meer dan we dachten, was een hele toer. Niets ging zo snel als gepland en al met al hebben we de afgelopen 2 weken het gevoel van verhuizen/klussen gehad. Een vakantiegevoel was erg ver te zoeken! Nu zijn al onze spullen verhuisd, familie bedankt!! en kan het feest beginnen. En na inmiddels 3 uur te wachten op onze overstap op Heatrow en hebben we toch wel het idee dat we op vakantie gaan. Nog niet het gevoel dat we een jaar weg blijven. Maar dat komt misshien nog wel. We moeten immers nog een kleine 4 uur wachten voor we verder vliegen, de drukte van New Delhi in!

Op schiphol bleken mijn (Elske) stevige wandelschoenen toch niet zo stevig. Er lag een spoor van rubber van de zool overal waar ik was geweest, tot op enig moment de halve zool van beide schoenen losliet... Ik was nog gewaarschuwd voor schoenen die al jaren niet gebruikt waren en moest ook wel lachen. Op sokken Schiphol door op zoek naar nieuwe schoenen en redelijke gevonden bij de H&M. Haha, mooi begin van de reis en alle niet geplande dingen die nog komen gaan, zullen we maar zeggen!

En toen nog het afscheid nemen... dat was heel vreemd! Ook omdat we zo gehaast zijn weggegaan en niet echt het gevoel hadden dat we zolang weg gaan, voelde het heel gek. Het was gezellig en thanks dat jullie er waren!

Tot in India!!

Tanja

Ohh elske hahah, en ik had je nog zo gewaarschuwd hihii. Nou hopen dat deze t iets langer volhouden hahah. X

Anton en Rita

ik zie het al helemaal voor me... op je sokken door die vertrekhallen van Schiphol.
Het gaat nu echt beginnen, een jaar vol verrassingen want dit is nog maar het begin. Maar jullie zijn inventief genoeg om overal een oplossing voor te vinden, dat blijkt nu al.
Lieve groet van Anton en Rita

Sonja

Hey!!
haha, heb je nog meer 2e hands...
Je had het kunnen weten ;)

We missen je hier al wel hoor. Jij ons vast niet!

Geniet van jullie reis! Ik ga de verhalen zeker bijhouden.

dikke kus Sonja

Robin

Hoi Elske en Rogier, ik hoop dat het voorlopig even afgelopen is met dit soort verrassingen.
Alleen leuke verrassingen zijn welkom.
Mijn vakantie naar brazilie was top zonder dit soort gekken dingen. Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen, groet Robin

Dwight

Op je sokken moet geen probleem zijn want
Taekwondo doe je toch altijd op blote voeten dus sokken zijn luxe voor jou. hahah. veel plezier.

Marieke, Bert en Fleur

Hey Elske en Rogier,
Wat leuk zeg, om al het een en ander van jullie te horen. Zo ver weg, maar op zulke momenten voelt het toch alsof jullie dichtbij zijn. Vooral met die leuke foto!
Wij gaan jullie zeker volgen en wensen jullie heel veel plezier met alles wat jullie gaan beleven! Geniet lekker van de vrijheid die jullie nu hebben.
Tot horens he!

Veel liefs van je (schoon) zussie, Bert en Fleur

Harry van Zoggel(ome Harry)

Wat ontzettend goed dat jullie dit aandurven.
Ben zelf ook in aardig wat landen geweest en heb nergens spijt van.Jullie gaan ongetwijfeld ervaringen opdoen die je nooit meer vergeet en je leven zullen verrijken.

sig

Aloha!!!

goed aangekomen in INDIA!JEEH! maak er een mooie tijd van samen, lekker klimmen met je nieuwe H&M gympen he Els! XXXX

Mama Jellie

Hallo lieverds ik had al vernomen dat jullie goed zijn aangekomen wel vermoeiende reis gehad maar nu kan het avontuur beginnen. Wat goed dat jullie visum toch nog gelukt is.Oke jullie hebben het het goed voor elkaar dus starten maar. tot de volgende keer dikke kus mama Jellie

erwin

hoi elske en rogier zet m op,veel plezier en misschien tot ziens in vietnam komende zomer,want daar zullen wij 4 weken vertoeven!(hahaha) en succes met de h&m sneakers!
selamat jalaan
erwin

Luuk, Hermi en Cassandra

Hallo allebei,

Wat leuk dat we jullie op deze manier kunnen volgen.
Wij wensen jullie onwijs veel plezier maar vooral vrijheid toe. Geniet van alles wat je ziet en houdt ons op de hoogte. Wij reizen dan lekker mee. Veel knuffels vanuit Borne

Tante Janny

Hallo Elske en Rogier.Mooi verhaal hoor.ja het
avontuur is begonnen en hoe.Elske je bent al op
schiphol begonnen hoorde ik.
wie weet wat we allemaal kunnen verwachten.
Heel fijn dat we jullie zo kunnen volgen
liefs en groetjes ook van oom Luuk

Tante Janny

heel veel lies en groetjes

Maria

Hahaha hopelijk had je mooie sokken aan! Ben benieuwd naar de rest van de doldwaze verhalen :)

Oh en bedankt voor het kaartje.. was toch ineens sentimenteel moment hihi.

Wens jullie nogmaals heeeeeeeeeeeel veel plezier!! Dikke liefs van mij.

Janny Brinkman

Leuk om weer wat te horen.
Liefs en groetjes
van tante janny en oom Luuk/

Evelien

De paden op, de lanen in! Denk aan jullie, geniet ervan ennuh sterkte....met wandelen. Kus

Katinka

Wat onwijs leuk om jullie zo te kunnen volgen.
Bedankt dat je de link hebt door gestuurd.
Heel veel plezier en geniet een ones in a livetime reis.

Veel plezier en ik kom regelmatig even kijken of er al weer een vers verhaal bij gekomen is.